fredag 13 november 2009

4 månader

Firade vi såklart! Hela familjen fick ta del av en hejdundrande meny så här på fredagkvällen! Mamman och pappan började med Anna Skippers drink Vinter Vital från tv4:s Efter tio, bort bort alla bacilusker! Granatäpple, apelsin och ingefära. Frisk, starkt, gott! Självaste maten bestod av tomatsoppa med parmesanost och färsk basilika med Tortano (ett italienskt bröd med inbakad mozzarella, prosciutto, basilika och oilver). Efterrätt blev olika smarriga chokladpraliner. Ljuvligt!Dottern som nu blivit 4 hela månader kan börja få smakportioner. Så spännande tycker föräldrarna! Vi firade detta genom att testa några teskedar gröt...

Haklappen design Åsa Brolin är på! Hur ska det gå!?

Gick ju riktigt bra för att vara första gången, mamman och pappan tolkar hennes reaktion med att "detta är ju gott, men hur gör jag!?... åååh, va trist när jag inte får mat på vanligt vis..." Men vi ska öva mera såklart! (Hrrrm, man blir aldrig van med att höra sin egen röst, jag låter ju som en snusktant eller nåt!? ja ja det är "gulligull-rösten" som är på, och den verkar låta så...) :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att HELA familjen skulle ha firat med en gröt-måltid i stället!!
    Kram,
    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag med...även snusktanten ;-)

    Kram från Tomtegränd

    SvaraRadera